مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه از امکان پاسخ به استعلامات وقفی از طریق سامانه میز خدمت این سازمان خبر داد و گفت: با تعاملی که با سازمان ثبت ‌اسناد داشتیم، سرویس برخطی برای ارتباط با این سازمان برقرار و هم اکنون پاسخ به استعلامات وقفی به‌ صورت برخط و الکترونیکی فراهم شد.

 امکان پاسخ به استعلامات وقفی ازطریق میز خدمت فراهم شد

به گزارش قدس آنلاین از سازمان اوقاف و امور خیریه، مجتبی باقر زاده افزود: تاکنون استعلامات از ادارات اوقاف به‌صورت دستی انجام می‌شد و قابل رصد و پیگیری نبود؛ اما با ایجاد بستر استعلامات وقفی در سامانه میز خدمت، پاسخ به استعلامات وقفی حتماً از طریق این سامانه انجام خواهد شد تا هم کیفیت پاسخگویی و استعلامات رصد شود و هم اینکه نسبت به تسریع پاسخ به ارباب‌رجوع در راستای دولت الکترونیک گام بسیار مهمی برداشته باشیم.

وی اظهار داشت: در این ارتباط همه استعلامات وقفی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی به‌صورت برخط و الکترونیکی و بدون حضور فیزیکی در ادارات اجرایی امکان‌پذیر و قابل رصد و پیگیری خواهد بود.

وی این اقدام سازمان اوقاف را یک گام بسیار بنیادی هم در جهت تکریم ارباب‌ رجوع و رفاه حال مردم و نیز تسریع در پاسخگویی به استعلامات وقفی اشخاص حقیقی و حقوقی برشمرد و تصریح کرد: ادارات اجرایی ما در سراسر کشور مکلف شده‌اند که از این بستر برای پاسخ به استعلامات وقفی اقدام کنند و هر پاسخی غیر از مسیر سامانه میز خدمت و بستر الکترونیکی، فاقد اعتبار است و اثر قانونی نخواهد داشت.

باقر زاده گفت: برای مهلت پاسخگویی به استعلامات وقفی سقفی را معین کرده‌ایم که در یک بازه زمانی به این استعلامات پاسخ داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.